Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Fortsättning PEAB

Av Marita - 7 september 2009 12:56


Idag kom snickaren, skulle mäta för att sätta dit nya trösklar och lister.

Efter honom kom klinker mannen som egentligen ville lägga klinker förra veckan, men ingen hade ringt och sagt att han skulle komma utan klinker mannen stod på våran tomt och ringde till Björn och sa att han var här nu.

Vaddå sa Björn, här nu, vad menar du?????

Har de inte ringt från PEAB och sagt att jag ska komma idag?

Nix inte ett ljud så klinker mannen fick åka igen, han hade kört ända från Kalmar, ca 6 mil.

Vi hade inte tid med honom den dagen, och vad skulle jag göra av hundarna så där på en gång :(

Ja jisses så förbannat klantigt av PEAB att inte ringa först.


Men idag kom klinkergubben, en lång mörk kille med blå ögon, ingen aning från vilket land han kunde vara ifrån. Han var ett ögongodis i alla fall.


Klinker mannen pratade med snickaren om en del praktiska saker och sedan frågar klinkermannen snickaren: Har du någon fåg i bilen?

Ursäkta, vad sa du ???

Jo har du en fåg i bilen så jag kan fåga fogarna??

Kan säga att snickaren fattade fortare än vad jag gjorde, hihi.


En såg sa han ju,haha.

Jo jag skrattade gott. Klinker mannen kunde säga s men fattar inte hur han lyckades säga fåg istället för såg, hmm.


Efter ett tag så bad klinkermannen om lite vatten i spannet.

Ska du ha ljummet vatten, frågar jag.

Han kliade sig i huvet och såg allmänt förvirrad ut.

Då skulle jag förklara enkelt, trodde jag.

Vill du ha kallt, varmt eller mittimellan vatten?

Han kliar sig fortfarande i huvet och säger lite försynt och blygt: det ska inte vara varmt vatten.

Ok jag fixar lite lagom vatten då tyckte jag.


Killen börjar med klinker och jag for iväg på mitt håll. När jag kom hem efter ca 3 timmar så var klinkern lagd och en skylt på golvet:

GÅ INTE PÅ GOLVET. NYGJORT!


Nä just det, nu är man begränsad igen. Gå upp till övervåningen är ju ganska kört, gå in i vardagsrummet är ganska kört.

Stackars Ellie som inte kan ligga i soffan,hur ska det gå???


Kan inte dammsuga för Ellie är rädd för dammsugaren och parkerar sig i soffan när man städar, vad återstår då?

Jo man bloggar lite istället och dricker lite kaffe hihi.


Ska nog fixa lite annat smått ochh gott idag som aldrig blir gjort annars.


Bye

 
 
Ingen bild

Becca

7 september 2009 16:28

Jasså, du har haft ögongodis hemma? Synd jag kom igår då :) Men jag har jobbat hela dag så jag hade inte kunnat komma och titta ändå :)Får väl se om du är hemma onsdag eller torsdag så du får se bilderna på bebisen Puss & kram

 
Ingen bild

Marita

7 september 2009 17:25

Hihi bidde du avundsjuk på godiset,hihi, han är gift.Ja vi kan titta på bebis någon dag :)
Kram

 
Ingen bild

Becca

7 september 2009 18:48

Är väl skit samma om han är gift, jag är ju inte speciellt ledig heller :) Vilken dag är du ledig sen i veckan? Ultraljudet är på onsdag fm...

Kram

 
Ingen bild

Ida

8 september 2009 09:41

Hehe roliga gubbar..jaa ni var ju upptagna hela högen så det var väl kört åt alla håll..men titta kan man ju : P ..jag vill också se på bebis..är ledig på onsdag : P Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita - 3 januari 2010 17:58

Det är diskussioner om fyrverkerier varje år, 2009 inget undantag.  Det värsta är att de skjuter flera veckor innan nyårsafton, de skjuter hela nyårsafton till långt in på morgonkvisten. Inte nog med det, de skjuter även på nyårsdagen också.   ...

Av Marita - 3 januari 2010 17:33

I höstas var jag, Sebastian,  Ida, Tyzon, Einar & Ellie i Uppsala och hälsade på min dotter Sandra och hennes sambo Jonas. Innan vi åkte hade vi världsproblem om en spiraltrappa upp till lägenheten. Hur ska vi få upp och ner hundarna? Tyzon kunde v...

Av Marita - 28 december 2009 18:29

Idag var det dags att åka till veterinären med Einar. Han har varit dålig sedan juldagens eftermiddag. Började med hulkningar, fortsatte med diareé och till slut kräktes han. Detta höll på hela natten. Sista gången jag var uppe var kl 04.15. Sedan va...

Av Marita - 27 december 2009 19:22

  Nu kan jag ladda upp bilderna   . Min dator hade nog bara hakat upp sig lite, brukar göra det ibland. De här tekniska grejorna ska bara funka tycker jag.        Lite medeltidsmiddag bjöd eleverna på som går restaurangprogrammet. Jättegott,...

Av Marita - 27 december 2009 14:22

Har varit borta ett tag nu, men gör ett nytt försök med min blogg. Det har väl hänt lite av varje, men låter väl bilderna tala sitt språk. Kan inte lägga upp en enda bild här längre, är det något skämt eller? Trycker på den där förbena...

Ovido - Quiz & Flashcards