Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Chrysler :)

Av Marita - 16 september 2009 16:53


Japp där satt den Skrattande

Var och provkörde Chryslen idag och beslutet var ju inte så svårt som jag trodde hihi.

Körde en runda med försäljare i faktiskt eftersom Björn hade provkört den igår och tyckte det "kluckade"???

Vaddå kluckade??? Var det dieseln som kluckade men jag och min jobbar kompis, Nina, kom snart fram till att då skvalpar det om det är bränslet.


Jaha vad är det som "kluckar"???? Obestämd


Det var därför försäljaren fick följa med ut på en biltur, han överlevde ska jag säga, haha.

Jo det kluckade om något, hmmm, vad är det då? Vill inte köpa grisen i säcken en gång till.


Men försäljare Janne skulle kolla det med verkstaden så det inte kluckar när jag hämtar den på onsdag den 23 september Flört


Å andra sidan så har de bytt in grisen i säcken, haha.

Passaten är inte i bästa skick och inte frågade han heller om det var några fel, då får man skylla sig själv.

Han tyckte t.o.m att Passaten såg bra ut, trodde jag skulle dö men höll givetvis med honom. Utvändigt ser den bra ut, men när man vet om felen så är den inte i bra skick, men det struntar jag i, har köpt en Chrysler Skrattande


Inte kollade Janne mitt baksäte där systers hund bitit sönder, det är inte snyggt alls men jag skulle ta det jag ville ha i bilen och lämna den som den är.

Sagt och gjort, jag lämnar den som den är kanske en tvätt innan, men inte mer.


Känner mig ganska nöjd med dagen i allafall.


Ska berätta vad Björn hade sagt till försäljare Janne i går, förbenade karl :(

Det går att stänga bakdörrarna med nyckeln och även stänga bakdörrarna inifrån med en knapp + en del andra finesser också, jo vad säger en karl då tror ni???

- Jag tycker inte om att kärringen har mer finesser i sin bil än vad jag har, detta berättade Björn i telefonen till när han ringde mig efter provturen. Tur för honom att han skrattade gott efter, annars hade jag nog jagat honom till något varmt ställe hihi


Idag på morgonen ringer Björn från Skövde  och undrar om jag ska ha bilen??

Ja, jo, kanske, eller inte, så velade jag fram och tillbaka.

Jag tycker du ska köpa den sa han.

Ja jag gör nog det, tyckte jag, eller ska jag strunta i det???

Fråga när du kan hämta bilen, säger gubben då. Jaha vad menar du nu då??

Joooooo, vi ska ju på golfresa i helgen och jag tänkte om du kunde hämta den denna vecka så kan vi låna den över helgen, det får ju plats 7 st i den.

Vem skrattade nu då tror ni??

Jasså du vill låna min fina bil med alla finesser till en golfresa???

 

Ja det är ett givande och ett tagande i ett förhållande, men ibland skrattar vi gott åt våra dumma interna skämt.

Den ena värre än den andre ibland, men man lär sig när den ena skämtar på ett konstigt sätt som andra kanske uppfattar som någor helt annat.

Kanske inte ens får behålla min bil, men jag kan ta Björns bil, det gör inget Skrattande

 

Ska hämta min Chrysler nästa onsdag så golfgänget får ta sina gamla volvon och vad de nu åker i för Chrysler blir det inte för dom gubbarna Skrattande 


Nu är det dags för skogen med hundarna.


Bye

 
 
Carina

Carina

16 september 2009 17:24

Får hem min chrysler om 10 min. Hoppas att jag har gjort ett bra köp:-) Ingen diesel dock så något kluckande har jag inte hört.

http://www.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marita

16 september 2009 18:37

Hör av dig när du kört lite så får jag höra hur det går.Tror att det är en bra bil :)
Lycka till med Chryslen :)

 
Nina

Nina

16 september 2009 20:03

Hahaha, vad jag skrattar!! Du skriver för roligt ibland Marita :D
Tror du har gjort ett bra köp =) Björn kan köra runt utan sina finesser haha..
Kram

http://www.ninuxlife.blogspot.com

 
Liza

Liza

16 september 2009 21:42

Grattis till nya familjemedlemmen! Det är roligt med nya bilar!

http://www.frulizafiza.blogspot.com

 
Ingen bild

Ida

17 september 2009 19:42

Hehe men han har ju backsensor och regnsenor så inte ska han klaga heller..eller har du dessa finesser också, utöver de andra braiga sakerna? : P Grattis till den nya bilen iaf!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita - 3 januari 2010 17:58

Det är diskussioner om fyrverkerier varje år, 2009 inget undantag.  Det värsta är att de skjuter flera veckor innan nyårsafton, de skjuter hela nyårsafton till långt in på morgonkvisten. Inte nog med det, de skjuter även på nyårsdagen också.   ...

Av Marita - 3 januari 2010 17:33

I höstas var jag, Sebastian,  Ida, Tyzon, Einar & Ellie i Uppsala och hälsade på min dotter Sandra och hennes sambo Jonas. Innan vi åkte hade vi världsproblem om en spiraltrappa upp till lägenheten. Hur ska vi få upp och ner hundarna? Tyzon kunde v...

Av Marita - 28 december 2009 18:29

Idag var det dags att åka till veterinären med Einar. Han har varit dålig sedan juldagens eftermiddag. Började med hulkningar, fortsatte med diareé och till slut kräktes han. Detta höll på hela natten. Sista gången jag var uppe var kl 04.15. Sedan va...

Av Marita - 27 december 2009 19:22

  Nu kan jag ladda upp bilderna   . Min dator hade nog bara hakat upp sig lite, brukar göra det ibland. De här tekniska grejorna ska bara funka tycker jag.        Lite medeltidsmiddag bjöd eleverna på som går restaurangprogrammet. Jättegott,...

Av Marita - 27 december 2009 14:22

Har varit borta ett tag nu, men gör ett nytt försök med min blogg. Det har väl hänt lite av varje, men låter väl bilderna tala sitt språk. Kan inte lägga upp en enda bild här längre, är det något skämt eller? Trycker på den där förbena...

Ovido - Quiz & Flashcards