Alla inlägg under juli 2009

Av Marita - 5 juli 2009 20:41


Nu var det ett tags sedan jag skrev, har hänt lite av varje.

Lovade lite bilder men det blev inga på Sebastian när han badade i sin pool. Jag tog kort men de blev jättedåliga, inte mycket att lägga upp tyckte jag.

Sedan har vi haft ett hundslagsmål som slutade på djursjukuset en fredagskväll och 1800 kr fattigare blev jag på det,suck!

Det var min egen tik Ellie som blev heligt förbannad på min dotters hund,en blandras på 13 kg mot Ellies 32 kg. Det gick vilt till, troligtvis utlöstes det av att det luktade mat på gräsmattan. Ellie satte tänderna i bakbenet på Tyzon så han skrek och hon morrade och högg på några andra ställen, jämte snoppen bla.

Både jag och Ida försökte få väck Ellie, utan resultat. Jag försökte få ett grepp runt halsen på henne men då bet Tyzon mig i fingret, till slut sparkade jag henne i sidan och jag tror det var då hon släppte. Allt gick så fort men det kändes som en evighet innan de var särade. Min mamma och hennes karl var här då så de körde iväg till djursjukhuset där Tyzon fick sövas och sprättas upp lite så de kunde sätta dit ett dränage. Ett otäckt sår blev det samt lite småsår här och där. Usch ja, den stackaren fick ju tratt också :(

Tyzon är rädd för Ellie nu men hon tittar bara på honom sedan vänder hon och går, vad ska det sluta månntro?

Tyzon är lite buss med Einar för tillfället, i vanliga fall blir Einar mobbad men nu får han vara lite kompis med Tyzon hihi.

Vilket elände det blev.

Ida blev biten på handen också men det läker nog bra, jag själv fick gå till farbror doktorn på tredje dagen. Jag ringde och frågade om stelkramp och sedan hade mitt pekfinger svullnat så det gick inte att böja det.

Jag fick en tid samma dag och det blev stelkrampsspruta och penicillin i 7 dagar.

 Nu har ju fingret läkt men har tappat känsel i fingertoppen och på insídan av fingret. Men det går nog över det också kanske, när hela svullnaden lägger sig någon gång i framtiden.

Ja mycket ska man vara med om i sitt liv.


Vad har hänt mer då? Jo solat har jag gjort, hjälpt min stora dotter att flytta, flyttstädat också. köpt en stor pool och då försvann solen :(


Sedan har vi historien om PEAB. Snickaren ringde i tisdagseftermiddag och sa att han och elektriken skulle komma på onsdag morgon strax efter kl 7.

Ni är välkomna sa jag.

På onsdag morgon kom en kille och skulle lägga värmeslingor till klinkern i hallen och då frågade han om snickaren som skulle ha lagt gipsskivor på golvet?  Jo snickaren ska komma sa jag men slingorna kan väl läggas ändå?

Nä de ska läggas på gipsskivorna, blev svaret.

Hmm jaha och nu då? Snickaren lös med sin frånvaro.

Helt plötsligt stod en andra kille i dörren, han skulle flytspackla på slingorna som inte var lagda?????

Och då kommer snickaren med skivorna???? Vad händer kan man undra???


Det stod alltså 3 gubbar på varandra och diskuterade vad som skulle göras,

då sa jag att nu tar jag mina hundar och går till skogen.

När jag kom tillbaka var det en gubbe kvar och det var snickaren som lade gipsskivor, de andra 2 fick åka för de kunde inget göra.

När snickaren var färdig kom en gubbe tillbaka och lade slingorna och sedan skulle den tredje gubben komma tillbaka och flytspackla och så skulle det dyka upp en fjärde gubbe som skulle spackla hallgolvet.

Hängde ni med?

Jag var totalt förrvirrad, kunde inte snickaren spackla hallgolvet när han hade lagt dit skivorna? Nä det kan han inte för det är någon annan som kan det jobbet :(

Det slutade med att skivorna är lagda och slingorna är lagda men de andra två gubbarna kom aldrig, grrrr.

Gissa hur lätt det är att ha 2 hundar och slingor som bara ligger på golvet helt synliga!! Vi måste också gå där annars kan vi inte gå upp och sova, korkade en del är.

Men jag fick lägga en massa mattor över slingorna så förhoppningsvis sitter de kvar tills gubbarna behagar att dyka upp igen, fy faaan för byggjobbare säger jag och förbannade försäkringsbolag som inte kör på dom så det blir färdigt någon gång. Vi har bott som tykon i 6 månader nu.


Ska nog ringa eller skriva ett mail och fråga om jag kan titta på julgardiner för andra gardiner hinner det nog inte komma upp innan jul känns det som, suck. Haha ja roligt nästan jämt.

På torsdag bär det iväg till västkusten, utställning på lördag, det ska bli roligt ;)

Ja något har man att se fram emot i alla fall :)


Nu ska vi nana kudden, det blir tidigt i morgon, Tyzon ska ta stygnen och bli av med sin tratt, hoppas han tycker det blir skönt att bli lite normal igen. Hoppas han tycker det ska bli roligt att gå ut igen också, han vill inte gå ut efter slagsmålet. Vi vet inte om han känner sig dum med tratt eller det blir men efter betten :(

Tråkigt om han skulle bli rädd för att gå ut.


Bye




Ovido - Quiz & Flashcards